voice of love

Friday, October 20, 2006


حبيبتى .. سامحينى

مش عارفة أبتدى ازاى وأقول ايه

أنا حاسة ان قلبى اتوجع

الحكاية ان أغلى صديقاتى اتعرضت لموقف عصيب جدا

هى أصغر منى فى السن علشان كده أنا بعتبرها أختى وصديقتى ومتستغربوش وبنتى كمان

المشكلة كانت مصيبتها فى أقرب الناس لقلبها : حبيبها

ربنا استرد وديعته واختاره بجواره

وأنا عرفت الخبر قبلها وكان لازم أخبى عنها الخبر بأى شكل لأن كان عندها امتحانات فى الكلية

والنهاردة كان موعدها مع الألم واضطريت أصارحها باللى حصل

متخيلين الموقف

عارفين قد ايه كان صعب عليها

حاسين كمان قد ايه كان صعب عليا أنا كمان

فاهمين يعنى ايه انك تكون سبب فى جرح أقرب الناس لقلبك

يعنى ايه تكون سبب فى نزول دموعه

ازاى قلبك بيتقطع وانت مضطر تضربه بسكينة باردة جوة قلبه

حاسين قد ايه ممكن يرفض حضنك من كتر صدمته من كلامك

ليه أنا بالذات ؟؟

ليه أنا اللى أبلغها يمكن بأسوأ خبر هتسمعه فى حياتها على الاطلاق ؟

كان نفسى أخبيها فى حضنى وأبوس ايديها وأمسح دموعها

كان نفسى أخفف حزنها وأمحى ألمها

ياريتنى أقدر

لو بايدى كنت أهدى له عمرى كله يقعد بيه جنبها ويفرح قلبها بس ماشوفش دمعة واحدة من دموعها

دموعها كانت بتكوى قلبى

ليه أنا أكون سبب فى لحظة عذاب تعيشها ؟

دى بنتى قبل ما تكون صاحبتى

عارفين يعنى ايه حد يجرح ضناه

حاسة انى كنت بادبحها وأنا ببلغها

كنت حاسة انى فى منتهى القسوة

مش عارفة أوصف احساسى

بس كل اللى أقدر أقوله انى مش قادرة أسامح نفسى انى اتسببت فى لحظة ألم وتعاسة ليها

واللى أقدر أطلبه منك انكم تدعوا ان ربنا يهون عليها

واللى أقدر أطلبه منها انها تغفر لى جرأتى فى تعذيبها بالخبر ده

حبيبتى ونور عينى .. سامحينى
My baby : I'll always be here for you.

12 Comments:

  • At Fri Oct 20, 10:15:00 PM 2006 , Anonymous Anonymous said...

    so harsh...it's cruel life!!! but not YOU!!

    حبيبتي...قد ما موقفك صعب جدا
    الا ان يمكن انها تسمع الخبر منك و تلاقيكي جنبها و معاها بتسانديها و تكوني جبنها ام و صديقة و اخت...ح يكون ارحم و اخف

    فكري في الموضوع من المنطلق ده

    بلاش تعذيب الذات
    انتي مش الجانية و لا القاسية

    بل بالعكس من رحمة ربنا ليها انك انتي اللي بتقوليلها الخبر ده


    ربنا يلهمك القوة لمعاونتها
    متسيبيهاش

    و ربنا يلهمها الصبر

    كوني بجانبها

     
  • At Sat Oct 21, 10:53:00 PM 2006 , Anonymous Anonymous said...

    الله يرحمه وانتى خاليكى جنبها هى محتجالك كتير لحظات الفراق صعبه وانا مريت بيها فى اعز الناس ليا امى وربنا استرد وديعته وانا كنت قاعد جنبها الله يرحمو ويرحم الجميع واجعل مسواهم الجنه يا رب

    انا كنت جاى اعزمك على عيد ميلادى بكره فى المدونه بتاعتى لكن لما قريت الموضوع بتاعك مش عارف اقولك ايه انا بكيت بكيت بجد

     
  • At Sun Oct 22, 07:02:00 AM 2006 , Blogger يا مصر اكتب إليكي رسائلي said...

    ألا قد يكون سيفك أرحم .. انت جلادي
    الا قد يشفع لي بيدك ، ود الفواد
    الا اامنك روحي وقلبي بيين ايديك ، فمن لي بعد الحبيب مداد
    لا تتركيني صديقتي فإن جرحي غائر
    احتويني صديقتي بين قلبك بأوصاد
    ولا تتركيني ودمعي ، لا تتركيني يسيل دمي ذبيح سندي وأوتادي

    اوعي تسيبيها واستحملي الله يخليكي .. الله يخليكي
    قلبها بيقولك دا الله يخليكي
    الله يرحمه يا رب الله يرحمه ويرحمها ويرحمك
    اللهم ارحم امواتنا جميعا
    انا ماشي ،،، سلام

     
  • At Sun Oct 22, 08:37:00 AM 2006 , Blogger Ayyam said...

    فى أوقات الشدائد والأيام الصعبه بتظهر معادن الناس..هذه الأيام هى بعينها بالنسبه لك...بحكم ماتكتبين أعرف أنك ستفعلين كل ما بوسعك لتهدءة صديقتك.. صحيح الفراق من أصعب الأشياء ولكن هذا قدر الله ولا راد لقضاءه. حاولى أن تشغليها بأمور أخرى مثل العمل أو الحديث عن أشياء من هذا القبيل. النسيان نعمه من عند الله وهى الأن فى أشد الحاجه لذالك.. الحياه والموت بيد الله سبحانه وتعالى فهو الخالق والمحى والمميت وإنا له وإليه لراجعون كل فى ميعاده
    أسأل الله أن يغفر له ذنوبه ويرحمه ويدخله فسيح جناته
    آمين

     
  • At Sun Oct 22, 11:14:00 AM 2006 , Blogger من القلب said...

    سبحان الله
    المدونة السابقة لكى كنتى بتتكلمى على نسيان الحزن و الهام الصبر
    خاليها تبص لرحمة ربنا ده وفاته فى اواخر رمضان ايام العتق من النار
    مين منا ميتمناش تكون اخر ايامه فى اليومين دول ؟
    يمكن ربنا خاليكى انت اللى تبلغى الخبر علشان انت اللى تقدرى تستحملها و تحسى بها
    ربنا معها و معاكى

    إنا لله وإنا إليه راجعون ....اللهم اجعل قبره روضة من رياض الجنة ...ووسع مدخله واغسله بالماء والثلج والبرد...يارب العالمين ...
    اللهم صبر اهله و احبابه على فراقه ...اللهم اربط على قلوبهم ..ومن عليهم بالصبر والسلوان ...اللهم هون عليهم مصابهم يا أرحم الرحمين ..

    اللهم آمين
    اللهم آمين
    اللهم آمين ..

     
  • At Sun Oct 22, 04:41:00 PM 2006 , Blogger شيمـــــاء said...

    الله يرحمه ويدخله جنته
    بصى انت بتلومى نفسك دلوقتى
    بس اكيد عمر ما حد كان هيقوله بحنيتك
    موقف ك صعب
    بس تاكدى انك افضل حد تقولى الخبر ده
    مهما كان رد فعلها
    المهم انها لما تفوق وانت كمان تفوقى
    هتفهموا انتم ليه ربنا حطكم فى الموقف ده
    ربنا يرحمه ويصبركم وخليكى جدعه كده
    بنتك محتاجلك

     
  • At Sun Oct 22, 04:49:00 PM 2006 , Blogger Noblese said...

    That's a very hard phase of life for both your friend and for you. May God rest his soul. You'll have to be strong for your friend, and it's not your fault. May God be with you.

     
  • At Sun Oct 22, 06:42:00 PM 2006 , Blogger Gid-Do - جدو said...

    بسم الله الرحمن الرحيم
    خير ما يقال فى هذا الموقف الايات من اية 153 حتى الاية157 من سورة البقرة
    الله عز وجل يعلمنا ان نقول انا لله وانا الية راجعون حينما نصاب حتى نحصل على رحمة من الله بنا وهداية منة عز وجل
    اللهم اسكن الفقيد جنتك والهم اهلة وكل من يعرفة الصبر وان ترحمنا جميعا فى الدنيا والاخرة

     
  • At Sun Oct 22, 06:47:00 PM 2006 , Blogger admelmasry said...

    مش عارف انتي ليه حاسة بالذنب

    هو انتي اللي موتيه ؟

    عادي يا بنتي

    لو معرفتش منك كانت هتعرف من غيرك


    هوني عليكي

    علشان تعرفي تهوني عليها كمان

     
  • At Sun Oct 22, 10:06:00 PM 2006 , Blogger بعدك على بالى said...

    انا لله وانا اليه راجعون ،،، هونى عليك لتتمكنى من التهوين عليها، وانا شايفة انك عملتى الصح يعنى بديتى مصلحتها وده المهم دى قيمة ومغنى الصداقة، وبغض النظر انها عرفت منك فهى كانت حتعرف حتعرف... استعينى بالصبر وعينيها على الايام القادمة

    البقاء لله وحدة

     
  • At Mon Oct 23, 07:20:00 AM 2006 , Blogger الســـاحر said...

    يارب يارب ربنا يهون عليها
    ياااااه السعور دة والموقف ده صعب جدا جدا
    والله انا حاسس بيها
    ربنا يكون فى عونها
    وان ساء الله ربنا يعوضها خير
    واخيرا كل سنه وانتى طيبه

     
  • At Mon Oct 30, 12:58:00 PM 2006 , Blogger Heba Al_Menshawy said...

    موقف صعب اوي فعلا وحسا بيكي
    ربنا يرحمه ويغفرله ... انتي خليكي جنبها على طول وحاولي تخففي عنها على اد ما تقدري وقوليلها ان ربنا استرد وديعته وان شاء الله ربنا يجمعها معاه في الجنة والحياة الابدية وهي علشان بتحبه متعيطش ولا تزعل بالعكس تقراله قرآن وتدعيله دايما ... تعمل صدقة على روحه اي حاجة تفيده
    الله يرحمه ويغفرله ويلهم اهله الصبر
    :(
    مش عارفة اقولك ايه بجد ربنا معاكي ومعاها وربنا يعينها ويقويها ويصبرها
    انا لله وانا اليه راجعون

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home