voice of love

Wednesday, April 25, 2007

فرى ميكس

عندى حالة ملل .. بفقد فيها الأمل
مش عارفة عايزة ايه .. مش عارفة رايحة فين
محتاجة أشوف حاجة .. تسعد قلبى الحزين
ليتها تعود تلك الأيام التى ولت
عندما كنت أعرف للسعادة معنى
وأتلذذ بطعم الابتسامة على شفتى
كنت أشعر وقتها أنى أسوق الحياة أمامى
ولكنها تسوقنى الآن
يمكن محتاجة حب يهزنى ويلفنى ويجيلى من كل اتجاه
يمكن محتاجة قلب يحسنى
ويرد كل مشاعرى تانى للحياة
أعتقد أننى وقتها سأشعر بعقلى يدق فى قلبى
نفسى أرجع لنفسى
وأنده على الأيام
وأملك كل اللى نفسى
يوصلنى من الأيام
احساسى باللى جاى
احساس دنيا الأمل
بس اللى أنا عايشاه دلوقتى أكيد .. ملل

أين تلك الأيام التى كان فيها الليل صديقى
والقمر رفيقى
ولماذا أصبح الآن الأرق عشيقى ؟؟
نفسى أكون حرة .. حتى ولو مرة
نفسى أقوم من النوم .. ومكونش مضطرة
لا قيود ولا مواعيد .. أحلم بحلم جديد
أو حتى محلمشى
يكون فى عينى دموع .. أخرج من الموضوع
أنسى الحياة وأمشى
احساس غريب يتملكنى
أشعر به ولا أعرف له اسما
انه كالجنين .. يتحرك فى الأحشاء
ولا تعرف ان كان ولدا أو بنتا
أرمى بايدى الحجر .. يكسر ازاز البيت
ولو انه يعنى خطر .. لكن أكون حسيت
حسيت ولو مرة .. انى صحيح حرة

لعلها أحلام أود تحقيقها
آه .. الحلم
بحلم على قدى .. بشراع يعدينى
بشموع تدفينى .. بعيون تصون ودّى
بحلم بليل هادى .. بالضّى متهادى
بنهار برىء عادى .. يفتح طريق نبضى
بحلم بسكتنا .. بتغنى غنوتنا
ولا خوف يسكتنا .. ولا ريح تكون ضدى
بحلم بدنيانا .. شايلانا عشقانا
بالكل فرحانة .. مش ليا أنا وحدى

انتهت القصة

ولم أعرف أين أنا من كل هذا الذى فى داخلى
ولا أعرف ان كنت فى داخلى
أو فى خارجى
أو فى أى مكان
وصرت أركض وأركض
وأرمى أوراقى فى الهواء
فتناثرت هذه السطور

اللون الأحمر مقتطفات من أغنيات .. على الترتيب

حالة ملل : سميرة سعيد
نفسى أكون حرة : حكمت
بحلم على قدّى : مدحت صالح

5 Comments:

  • At Wed Apr 25, 09:45:00 AM 2007 , Blogger أشرف حمدي said...

    بوست رائع وصادق للغاية
    لكن أحب اعلق علي كلمات أغنية نفسي أكون حرة
    لأول مرة منذ زمن أقرأ كلمات أغنية حقيقية صادقة حتى أنني أقوم بتحميل الألبوم كاملا الآن
    أشكرك كثيرا علي تقديمك هذه التحفة النادرة
    تحياتي

     
  • At Wed Apr 25, 04:52:00 PM 2007 , Blogger carol 2002 said...

    مثلما تتذكرين وتندمين على الايام الجميله الماضيه بكل ما فيها من أحلام و ذكريات جميله كانت أو لا
    سوف تدور الايام و تمر بيكى السنين
    و تتذكرين تلك الفتره
    التى تشعرين فيها بكل هذا
    التشتيت, سوف تقولين أين تلك الايام
    و الاحلام و المشاعر الفطريه البسيطه
    إن دوام الحال من المُحال
    أتمنى لك أن تجدى طريقك.. تحياتى

     
  • At Thu Apr 26, 05:26:00 PM 2007 , Anonymous Anonymous said...

    عزيزتي فعلا اغاني معبره
    و استمتعت بسماعها و عندما قرأت كلماتها هنا منك
    اشكرك علي مشاركتك لنل بها
    تقبلي تحياتي لكي

     
  • At Fri Apr 27, 02:44:00 AM 2007 , Blogger القلب الحنون said...

    بجد انا عايش احساسك دة الفترة دى بس الحب اللى مفتقدة حب الاصدقاء لية وحنيتهم بس بجد احساسك جميل جدا نفس احساسى انا بهنيكى ( عاشق الرومانسية)

     
  • At Sat Apr 28, 06:43:00 AM 2007 , Blogger Gid-Do - جدو said...

    داليا

    مش راح اقول اكتر من جربى نصحتى اللى قلتها ليكى فى البوست اللى فات

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home