voice of love

Friday, February 23, 2007

كان لازم أقول

تاج الفضايح .. تاج الفضايح .. الحق اقرا التاج

صديقتى ابيتاف كانت مررت لى من فترة تاج الفضايح

اكتب خمس حاجات مفيش حد يعرفهم عنك

أنا مش عارفة هكتب خمسة أو أكتر أو أقل

أنا هكتب اللى فى بالى وخلاص

أولا : بحب بالليل أقعد لوحدى وأمسك ورقة وقلم وأكتب كل اللى بحلم بيه

ساعات بقعد أضحك وأنا بكتب

وساعات دموعى بتبهدل الورق

ثانيا : لما بحب بقى .. بتنيل على عينى وبحب على الآخر

بس لما بتضايق من حد بتنيل على عينى برضه وببقى رخمة موت

ثالثا : أوقات لما بكون متضايقة بتخيل انى بقيت نجمة مشهورة فى أى مجال

لأ وايه بقى أشوف كأن الناس بتصفق لى كتير وأنا بشاور لهم من فوق المسرح

ده الواحد مخه لاسع والله

رابعا : بحس بكمية تفاؤل ممكن تغرق العالم لما أفتح اذاعة القرآن الكريم فى أى وقت وألاقى شغال عليها سورة الأنفال

خامسا : فيه أرتام معينة للأغنيات لما بسمعها بلاقى عنيا بتدمع مش عارفة ليه

سادسا : وأنا صغيرة وكان عندى 3 سنين اتشعبطت على سور البلكونة ونمت على احبال الغسيل

وماما ربنا يخليهالى هى اللى أنقذتنى

أصل أنا من صغرى لما تلاقينى اختفيت كده يبقى أكيد بعمل مصيبة سودة

ولحد دلوقتى برضه أنا كده

سابعا : وأنا عندى 7 سنين بابا كان اشترى لى أنا وأختى كل واحدة فينا ساعة والاتنين كانوا شكل بعض بالضبط

وكنا عند عمتى وأنا بلبس ساعتى وقعت اتكسرت

وأنا بقى مكنتش بحب ابن عمتى

قمت لبست ساعة أختى وحطيت ساعتى مكانها

ولبست ابن عمتى الليلة كلها وأنا واقفة بمنتهى البراءة

يالهوى أصله كان غلس أوى

ثامنا : كفاية بقى عليكوا كده لأنى لو كملت هتبقى الفضايح على كل لسان

وربنا حليم ستار يا ولاد

7 Comments:

  • At Fri Feb 23, 03:31:00 AM 2007 , Blogger Ayyam said...

    طيب لما أنت بتحبى المغامرات منذ كان عمرك 3 سنين ليه تخبى علينا كده وترفضى الدعوه لتسلق الجبال أو القفز من على القناطر بحبال البنجى...خساره أنك أتغيرتى كتير ياداليا...أما الحب والزعل فياريت تلاقيلهم حل وسط...إزاى هممممممم ربنا يرزوقك بواحد أبن حلال طيب يحبك أكتر ما هاتحبيه لغايه ماتزهقى هههه ..متهيالى ساعتها ح تتغير نظرتك للأفراح والأحزان مع مرور الوقت ..
    ألف سلام وتحيه

     
  • At Fri Feb 23, 04:35:00 AM 2007 , Blogger Gid-Do - جدو said...

    داليا

    يابخت اللى حتكونى من نصيبة ـ وحتكون نصحتى لية انة يسكنك فى شقة دور ارضى علشان نمنع اى فرصة للنوم على حبال الغسيل فى البلكونة

     
  • At Fri Feb 23, 02:38:00 PM 2007 , Blogger voice of love said...

    أيام
    لا والله ماتغيرتش بالعكس أنا زى ما أنا وبرضه ما أكثر المقالب اللى بعملها
    يمكن انت حاسس انى اتغيرت لأنى عاملة البلوج كمتنفس عن كل ما يؤرق حياتى
    انما أنا لسه زى ما بيقولولى من وأنا صغيرة معجونة بمية عفاريت
    تحياتى

    جدو
    كل سنة وانت طيب وعقبال مليون سنة
    بس أنا مش هعرفه الموضوع ده أحسن يقلق منى

     
  • At Fri Feb 23, 05:25:00 PM 2007 , Blogger إنسان || Human said...

    ماشاء الله ..ايه ده ده انت عندك ميول لحركات البهلونات....حبال وحاجات عجيبة يالا ربنا سترها
    ...........
    ايه اللؤم ده ...كلنا واحنا صغيرين عندنا استخدام ذكائنا الزيادة في مقالب وكوارث

     
  • At Fri Feb 23, 10:35:00 PM 2007 , Blogger ody911 said...

    داليا - صوت الحب


    ههههههههههههههه

    إيه الكلام الجامد دة

    أنصحك تشيلى البوست دة

    لحسن لو حد شافوا يعرفك هيهريكى تريقة بقة

    وكمان بتلبسى الناس حجات معنلوهاش

    دة إنتى مصيبة بقة

    أه صحيح إنتى فين دلوقتى

    أوعى تكونى مشعبطة فى المواسير ولا حاجة


    وبرضوا أنا زيك كدة باليل

    بس مش بجيب ورقة وقلم

    بقعد ابص للقمر وأعيط أو أضحك حسب الموووود يعنى


    مجنون بقة
    وعادى بقة
    أودى بقة

     
  • At Sun Feb 25, 12:04:00 AM 2007 , Blogger ody911 said...

    أنتى مدعوه لتشاركى فى الحوار

    عندى فى المدونة

     
  • At Sun Feb 25, 06:48:00 PM 2007 , Blogger بعدك على بالى said...

    انت مش صوت الحب وبس
    انت صوت البراءة والصراحة والصدق
    صوت كله عفويه و جمال

    بجد والله انت جميلة وموتينى من الضحك وانا متخيلاكى نايمه على الحبل فكرة مجنونه يخرب عقلك...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home